SELAMAT DATANG KE TERATAK BALAU

Buat Rombogan Akan Datang

Untuk kawan-kawan yang berani kesini, disini ana berikan tip-tip untuk memudahkan urusan.
* Bawa bekalan ala kadar berat luggage kurang 25 kg. Wang saku dalam Rm1500 dan tukar di KLIA tapi untuk langkah keselamatan tukarlah sedikit di JB.
* Semasa di Danat Hotel semuanya free. Stay kat situ 1~ 2 malam, jangan lupa order chicken kapsa pasti puas hati.
* Hari pertama sign contract di Ibnu Rush – contact person Abdul Aziz – bawa sijil original dengan gambar 6 keping, passport jangan lupa bawa dan kalau boleh photostatlah di Danat Hotel.
* Lepas selesai terus ke side office Yansab - PMC (Passport akan diserahkan di post guard askar kerajaan yang dilengkap dengan meshing gun lagi) disana berurusan dengan Mr Kurdus & Mr Ned . Sediakan empat keping gambar untuk medical form.Isi form untuk ID barge ( siap dalam 2~3 hari). Isi borang PPE “aku masih tak dapat PPE sampai sekarang” Untuk hari pertama makan free. Kalau sempat boleh ambil advance SR 2000 ini pun kena isi borang.
* Hari kedua buat medical report di Hospital Pakar Alansari – kat sini dapatlah tengok awek Filipin. Pastikan start puasa pada sebelah malahnya. Urusan tak lama take about 1 hour . Selepas register diemergency registration ,diamdil darah , urine dan stool dibilik C12 . Pergi ke emergency semula jumpa doctor untuk physical check , selesai terus ke ground level untuk Xray… kalas
* Hari ketiga pandai-pandailah nak hidup kalau ke Olefins bolehlah jumpa Lobo dan BTX jumpalah Nahar.

Apa-apa hal hati mahu cekal dan banyakkan bersabar sebab kalau berurusan disini semuanya ..................... wait... 5 minuts ...dan lastly tomorrow ....